Ako administrátorka facebookovej fanpage TEPUJEM.SK som sa rozhodla vyspovedať majiteľa značky TEPUJEM.SK, aby som vám projekt a jej služby ešte viac priblížila. Alebo o tom ako vznikla značka TEPUJEM.SK, podľa čoho si vybrať tepovaciu firmu, ako často tepovať naše domácnosti či o tom čo zákazníkov najviac zaujíma s Petrom Markuškom.

S: Ako si sa dostal k tepovaniu, čo bolo hlavnou motiváciou pustiť sa do podnikania tejto oblasti?

P: Hlavná motivácia bola privyrobiť si popri práci niečo naviac a znížiť riziko straty príjmu, nakoľko firme, kde som pracoval, sa nedarilo napĺňať svoje vízie.

Tepovanie ma oslovilo v tom, že je to profesia, ktorá prináša okamžité výsledky, musím sa pri tom hýbať a teda zastupuje aktívne cvičenie a prináša mi úľavu od sedavého zamestnania. Tiež sa mi páči aj to, že každý deň som niekde inde, u niekoho iného, veľa cestujem. A robím prácou radosť.

Po roku som dal výpoveď v zamestnaní, nakoľko som si uvedomil, že sa chcem tejto práci venovať naplno. A venujem sa jej samozrejme dodnes na všetkých pozíciách.

O značke TEPUJEM.SK a o tom, čo zákazníkov zaujíma najčastejšie – rozhovor

S: Ako dlho si budoval sieť tepovania naprieč Slovenskom?

P: Značka TEPUJEM.SK ako taká bola založená v roku 2013, v marci budúceho roku to bude 6 rokov histórie. Jednotlivé pobočky majú rôzne dlhú dobu histórie. Najstaršie 6 rokov a najnovšie pár mesiacov. Proces budovania je priebežný a určite sú na Slovensku regióny a mestá, kde zatiaľ plnohodnotne nefungujeme a radi by sme.

Dobre si pamätám na začiatky, na to sa nedá zabudnúť. Na trase 400-500 km som si spojil 3 až 4 objednávky a celý deň som cestoval a čistil. A ak sa stalo, že zákazník mi zrušil jednu objednávku na poslednú chvíľu, tak som robil skoro zadarmo takmer celý deň. Naberanie zákazníkov bolo veľmi ťažké a myšlienke jednej značky TEPUJEM.SK neveril nikto okrem mňa. Dôležité je veriť si a nevzdávať sa.

Dnes značku TEPUJEM.SK vytvára viac ako 30 ľudí v jednotlivých regiónoch.

S: Firiem, ktoré sa venujú tepovaniu je na trhu niekoľko, ako by ich mali jednotliví potencionálni zákazníci rozlišovať? Je čaro skryté v tom akú techniku na tepovanie používajú? Aké sú hlavné rozdiely a úskalia v tejto oblasti? Na čo by sa ľudia mali pýtať alebo na čo si dať pozor?

P: Odlišujúcich znakov môže byť niekoľko, ale ten najdôležitejší, ktorý ľudia vnímajú a stotožňujú sa s ním je POSTOJ K PRÁCI. Pod pojmom POSTOJ K PRÁCI myslím: vzdelávanie sa, snaha o zdokonaľovanie techniky, presnosť, komunikácia, otvorenosť voči novinkám a vylepšeniam, vyžiadanie si spätnej väzby a následná reakcia na ňu.

Aký je postoj k práci, taká je referencia od zákazníka.

Ak si zákazník vyberie firmu podľa hodnotení (samozrejme pravdivých) takmer neexistuje možnosť vybrať si zle. A to platí pre všetky oblasti podnikania.

Samozrejme i strojové vybavenie musí patriť k špičke na trhu, táto práca sa nezaobíde bez trvalých investícií do rozvoja. Nekončí jedným strojom ale paletou rôzneho vybavenia podľa účelu čistenia. I v tomto môžu byť a sú rozdiely medzi jednotlivými firmami v našej brandži. Napredovanie rovná sa investovanie.

O značke TEPUJEM.SK a o tom, čo zákazníkov zaujíma najčastejšie – rozhovor

S: Ako často by sme mali naše domácnosti tepovať?  

P: Tepovanie odporúčajú odborníci v intervale minimálne 1x ročne a presne vedia dôvody.

Za 6 až 9 mesiacov sa nahromadí v čalúnení množstvo roztočov a ich výlučkov. Za 1 rok človek vypotí do matracu zhruba 12 litrov potu. Za 1 rok sa môže vyvinúť u zdravého človeka i takzvaná ,,prachová” odborne ,,roztočová” alergia.

U domácností, kde čalúnenie býva obľúbeným miestom domácich zvieratiek by tento interval mal byť ešte častejší.

S: Aké ďalšie služby okrem tepovania poskytujete a aké sú ich hlavné výhody?

P: Samozrejme nerobíme iba tepovanie, ale služby v jednotlivých mestách rozširujeme. Všetci robíme dezinfekciu ozónom a úspešne okrem dezinfekcií domácností, firiem, vozidiel pokračujeme i v programe Zdravá škôlka, kde materské škôlky majú od nás dezinfekciu plne sponzorsky. Ozón je účinný prostriedok na likvidáciu vírusov, baktérií, spórov plesní a odstraňuje zápachy.

Niektoré pobočky rozšírili služby i na čistenie a impregnovanie kože, odstraňovanie graffity, čistenie a leštenie podláh, čistenie fasád, upratovacie služby.

S: Na čo sa vás vaši zákazníci alebo potenciálni zákazníci pýtajú najčastejšie, aké problémy riešia?

P: Ľudia naše služby a našu značku už dobre poznajú a vedia i na základe fotografií prác ktoré pridávame na sociálnu sieť takmer denne, čo od nás môžu očakávať. Preto najčastejšie otázky sú ohľadom cien jednotlivých služieb, či termínov na ktoré sa môžu objednávať.

Nie sme skúpi na dobrú radu a preto i počas čistenia často pomôžeme zákazníkovi dobrou radou, tipom, či návodom ako udržiavať čalúnenie dlhšie čisté.

S: Ľudia robia často veľké upratovanie práve pred veľkonočnými a vianočnými sviatkami a často zahŕňa aj tepovanie či ďalšie služby, ktoré poskytujete. V akom časovom rozsahu by mali myslieť na objednanie týchto služieb, aby neboli sklamaní, že pre nich už nebol voľný termín.

P: Každý rok pred sviatkami je nápor na čistiace a upratovacie firmy tak veľký, že nedokážeme obslúžiť všetkých zákazníkov i napriek tomu, že sa na toto obdobie zodpovedne pripravujeme. Preto odporúčam objednať si služby aspoň 2 týždne vopred. Ak majú zákazníci záujem o čistenie v decembri, odporúčam sa objednávať mesiac vopred.

S: Peter, ďakujem za zaujímavý rozhovor v ktorom si nám poodhalil zákulisie jednej z najúspešnejších tepovacích firiem a podelil si sa s nami o svoje skúsenosti a rady.

P: Bolo mi potešením a rád sa s tebou a našimi zákazníkmi podelím o ďalšie zaujímavosti z oblasti tepovania.